Dzięki udziałowi w Programie Działaj Lokalnie X, Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim stała się posiadaczem rocznej licencji na oprogramowanie umożliwiające tworzenie własnych gier na smartfony. Dzięki aplikacji ActionTrack (wykorzystującej między innymi technologię geocachingu - lokalizacja gps) oraz przy pomocy dzieci i młodzieży uczestniczącej w warsztatach, powstała pierwsza, kaliska gra miejska na urządzenia mobilne pt. KRADZIEŻ W BIBLIOTECE. Gra ma charakter detektywistyczny i przeznaczona jest głównie dla dzieci i młodzieży.
Aby zagrać w grę KRADZIEŻ W BIBLIOTECE (Uwaga! Zagrać można jedynie w godzinach otwarcia Biblioteki Publicznej) należy zaopatrzyć się w smartfon (lub inne urządzenie mobilne) z systemem Android oraz włączoną lokalizacją gps. Następnie należy zainstalować aplikację Action Track (do pobrania za darmo ze Sklepu Play – ok. 20 MB) i zawartym w niej skanerem QR zeskanować poniższy kod (kody QR dostępne są również w bibliotece i na plakatach). Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy!
W planach na najbliższe miesiące mamy również wydanie kilku kolejnych gier terenowych m. in.: adaptację do wersji cyfrowej, książkowej gry terenowej „Skrzacie opowieści” (rozgrywanej na terenie gminy) oraz miejskie gry okolicznościowe.
Dofinansowano ze środków Programu „Działaj Lokalnie X” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Ośrodka Działaj Lokalnie w Złocieńcu: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo Drawy z Liderem Wałeckim”. Zadanie jest współfinansowane ze środków Powiatu Drawskiego.